Jesienna wycieczka w Bieszczady

We wtorek 11 października 2022 r., chcąc wykorzystać piękną jesienną pogodę, nowopowstałe Szkolne Koło PTSM postanowiło zorganizować swoją pierwszą wycieczkę w Bieszczady. Za cel wyprawy wybrana została niedawno odrestaurowana „Chatka Puchatka” znajdująca się na Połoninie Wetlińskiej.

Na parking znajdujący się na Przełęczy Wyżnej dotarliśmy autokarem, następnie wyruszyliśmy na pieszą górską wędrówkę. Z czasem ścieżka stawała się coraz bardziej stroma i trudna do przebycia, żółty szlak zastąpił szlak zielony, a do szczytu doprowadził nas już Główny Szlak Beskidzki znakowany kolorem czerwonym. Po obejrzeniu nowej „Chatki Puchatka” i krótkim odpoczynku, ruszyliśmy w dalszą drogę grzbietem Połoniny Wetlińskiej, podziwiając zachwycające widoki złotej polskiej jesieni w Bieszczadach. Do Przełęczy Mieczysława Orłowicza doprowadził nas szlak czerwony, potem zeszliśmy szlakiem żółtym do Starego Sioła przylegającego do Wetliny. Stąd zabrał nas autokar w drogę powrotną do domu.

Dzięki tej wycieczce mogliśmy poznać najpiękniejsze zakątki naszego regionu, oderwać się choć na chwilę od smartfonów, odpocząć na świeżym powietrzu, a przede wszystkim miło spędzić czas ze swoimi starymi przyjaciółmi.

Górska Odznaka Turystyczna (GOT PTTK)

Data
przodownik
był obecny
 Przełęcz Wyżna (872 m) – Schron turystyczny
na Połoninie Wetlińskiej (1228 m)
BW.03 6 Nie
Schron turystyczny na Połoninie Wetlińskiej
(1228 m) – Połonina Wetlińska (1255 m)
BW.03 3 Nie
Połonina Wetlińska (1255 m) –
– Przełęcz Mieczysława Orłowicza (1099 m)