Zespół Szkół Samorządowych

w Średniej Wsi

Szkolna wycieczka do Krasiczyna i Przemyśla
w ramach rządowego programu "Poznaj Polskę"

15 czerwca 2023 r. uczniowie klasy I, II i III wraz z trojgiem opiekunów wybrali się na wycieczkę do Krasiczyna i Przemyśla. Wycieczka została sfinansowana dzięki rządowemu programowi "Poznaj Polskę".

Pierwszym punktem naszej wycieczki był Krasiczyn. Tam podziwialiśmy zamek - jeden z najpiękniejszych obiektów i cenniejszych zabytków architektury polskiego renesansu. Bogatą historię zamku opowiedział nam pan przewodnik, który oprowadzał nas po jego komnatach i czterech basztach. Wielu emocji dostarczyło wszystkim zejście do lochów, gdzie pod sufitem poruszał się ogromny pająk, a zewsząd z ciemności dochodziły niesamowite odgłosy, które przyprawiały o gęsią skórkę. Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się na spacer po otaczającym go parku. Każdy z nas ma swoje marzenia, aby się spełniły chodziliśmy zgodnie z ruchem wskazówek zegara trzy razy wokół miłorzębu, który jest ozdobą tego parku.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Przemyśl. Tam zwiedzaliśmy Muzeum Dzwonów i Fajek, które jako jedyne w Polsce prezentuje eksponaty związane z fajkarstwem oraz ludwisarstwem. Wchodząc po schodach coraz wyżej, dotarliśmy na szczyt wieży widokowej, skąd mogliśmy podziwiać piękną panoramę Przemyśla. Gdy zeszliśmy na dół, niedaleko muzeum w pizzerii "La Bamba" czekała już na nas pyszna pizza. Na naszej wycieczce nie mogło zabraknąć lodów, które podobno w Przemyślu są najlepsze. Ostatnim punktem naszej wycieczki były zabawy w sali zabaw "Smykolandia".

Zmęczeni, ale pełni wrażeń i z uśmiechami na twarzach, wieczorem wróciliśmy do Średniej Wsi.