PRZEDMIOTOWY
SYSTEM OCENIANIA Z CHEMII
a) Odpowiedź ustna - przynajmniej raz w semestrze, pod względem rzeczowości, stosowania języka przedmiotu, umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi,
Przy odpowiedzi ustnej
obowiązuje znajomość materiału z trzech ostatnich
lekcji, w
przypadku lekcji powtórzeniowych – z całego działu;
b) Kartkówka obejmujące materiał z pięciu ostatnich lekcji, nie wymagająca wcześniejszego zapowiadania;
c) Sprawdzian – odpowiedź pisemna przeprowadzana po zakończeniu każdego działu, zapowiadany z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, jest zawsze poprzedzony lekcją powtórzeniową. Sprawdziany mogą zawierać dodatkowe pytania na ocenę celującą;
d) Aktywność na lekcji (uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy zgromadzi pięć plusów, gdy uzyska ich mniej, w końcu semestru zostają one zamienione odpowiednio na oceny);
e)
Zadania domowe (za poprawnie odrobione zadanie domowe uczeń otrzymuje
plus, a za brak pracy domowej minus- przyjmuje się zasadę, że trzy plusy
oznaczają ocenę bardzo dobrą, a trzy minusy niedostateczny).
f)
Praca samodzielna na lekcji (uczeń w czasie zajęć rozwiązuje
zadania oparciu o podręcznik lub inne pomoce dydaktyczne, jego praca jest po
lekcji oceniana)
g)
Ocena zeszytu przedmiotowego.
4. Sprawdziany odbywają się w formie pisemnej, są obowiązkowe i pisane z
całą klasą. W przypadku nieobecności
na
sprawdzianie, uczeń powinien napisać sprawdzian w terminie do dwóch tygodni
po powrocie do szkoły. Ustalanie oceny ze sprawdzianu odbywa się według następujących kryteriów punktowych:
a) ocena bardzo dobra 100% - 85%
b) ocena dobra 84% - 65%
c) ocena dostateczna 64% - 45%
d) ocena dopuszczająca 44% - 25%
e)
ocena niedostateczna
24% - 0%
5. Uczeń ma obowiązek prowadzić zeszyt przedmiotowy, który jest oceniany na zakończenie każdego semestru.
Formy
poprawy oceny, wystawienie oceny semestralnej i końcowej:
a) nauczyciel oddaje sprawdzone prace pisemne w terminie dwóch tygodni,
b)
wystawienie oceny semestralnej i na koniec roku szkolnego dokonywane jest
na
podstawie ocen cząstkowych nie są ich średnią arytmetyczną, przy czym większą
wagę mają oceny ze sprawdzianów, w drugiej kolejności są odpowiedzi ustne i
kartkówki. Pozostałe oceny są wspomagające,
c)
uczeń, który chce otrzymać wyższą niż przewidywana roczną ocenę
klasyfikacyjną zdaje przed nauczycielem pisemny sprawdzian z wiadomości i
umiejętności.
7. 6. Na lekcjach chemii uczeń ma obowiązek posiadać własne pomoce dydaktyczne: podręcznik, zeszyt przedmiotowy, brak własnych pomocy odnotowuje się w zeszycie uwag.
Nauczyciel biologii i chemii Alicja Orłowska