PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z INFORMATYKI
1.
Ocenie podlegają wiadomości i
umiejętności określone programem nauczania.
2.
Wymagania edukacyjne z
przedmiotu przedstawiane są uczniom i rodzicom na początku każdego roku
szkolnego.
3.
Ocenie podlega znajomość obsługi
oraz umiejętność wykorzystania aplikacji komputerowych:
a)
podstawowa umiejętność obsługi komputera: praktyczna znajomość
budowy komputera oraz narzędzi systemowych systemu operacyjnego Windows
oraz Linux;
b)
edytory grafiki: umiejętność obsługi programów przeznaczonych do
tworzenia i obróbki plików graficznych – Paint, GIMP,
Corel;
c)
edytory tekstu: umiejętność obsługi programów przeznaczonych do
tworzenia i formatowania tekstu – Notatnik, Word,
program z pakietu Open Office;
d)
arkusz kalkulacyjny: umiejętność obsługi programu Excel,
program z pakietu Open Office;
e)
program do tworzenia prezentacji: umiejętność obsługi programu PowerPoint,
program z pakietu Open Office;
f)
programy do tworzenia stron internetowych: umiejętność obsługi
programu FrontPage, tworzenie stron www za pomocą języka HTML;
g)
bazy danych: umiejętność obsługi programów do tworzenia baz danych
– Access;
h)
podstawowe narzędzia internetu: umiejętność posługiwania się
internetem do poszerzania swoich wiadomości (przeglądarki stron www,
wyszukiwarki internetowe, poczta e-mail, chat, komunikatory internetowe itp.);
i)
multimedialne źródła informacji: umiejętność wykorzystywania
multimedialnych programów edukacyjnych;
j)
algorytmy: umiejętność zapisywania prostych algorytmów;
k)
zamiana liczb z systemu dwójkowego i szesnastkowego na system
dziesiątkowy oraz z dziesiątkowego na dwójkowy i szesnastkowy;
l)
zeszyt przedmiotowy.
4.
Warunki uzyskania oceny celującej: Ocenę celującą może uzyskać uczeń, który
spełnił wymagania na ocenę bardzo dobrą, a ponadto podczas sprawdzianów
rozwiązywał dodatkowe zadania na ocenę celującą i zrealizował 3 spośród
podanych warunków:
a)
stworzył stronę internetową, używając wyłącznie znaczników języka
HTML;
b)
osiągnął dobry wynik w konkursie przedmiotowym z informatyki;
c)
ukończył jeden z kursów e-learningowych związanych z informatyką
(Word, Excel, Bazy danych, Grafika komputerowa);
d)
uczestniczył w pozalekcyjnych zajęciach komputerowych, podczas których
poznawał nowe programy i poszerzał swoją wiedzę na temat technologii
informacyjnej (frekwencja powyżej 75%);
e)
przygotował pracę projektową z dowolnego przedmiotu w formie prezentacji
multimedialnej za pomocą programu PowerPoint.
W
wypadku ucznia, który nie spełnił wymagań na ocenę bardzo dobrą,
zrealizowanie 3 spośród podanych warunków jest podstawą do podwyższenia
oceny o jeden stopień.
5.
Na lekcjach informatyki uczeń
ma obowiązek posiadać zeszyt przedmiotowy, który jest oceniany pod koniec każdego
semestru.
6.
Oceny semestralne i roczne
wystawiane są na podstawie wszystkich ocen cząstkowych i nie są ich średnią
arytmetyczną. Przy ustalaniu oceny końcowej wszystkie formy aktywności mają
takie samo znaczenie.
Nauczyciel informatyki Robert Miszczak