Zespół Szkół Samorządowych
Model Dostępnej Szkoły
Nasza szkoła realizuje projekt
"DOSTĘPNA SZKOŁA - INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA W KREOWANIU
PRZYJAZNEJ ATMOSFERY EDUKACYJNEJ
Z UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB UCZNIÓW ORAZ OTOCZENIA".
|
DOSTĘPNA SZKOŁA to szkoła, w której każde dziecko może w pełni rozwinąć swój potencjał. To miejsce, w którym każdy uczeń, każdy nauczyciel oraz rodzic może uczestniczyć w życiu szkoły, bez względu na ograniczenia wynikające z posiadanej niepełnosprawności czy specjalnych potrzeb.
Celem wdrożenia Modelu Dostępnej Szkoły (MDS) jest poprawa dostępności szkół podstawowych poprzez eliminowanie barier w różnych obszarach:
- architektonicznym,
- technicznym,
- edukacyjno-społecznym,
- organizacyjnym.
Projekt jest odpowiedzią na potrzeby rosnącej liczby dzieci z niepełnosprawnościami oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
GŁÓWNE DZIAŁANIA, PODJĘTE NA RZECZ POPRAWY DOSTĘPNOśCI W NASZEJ SZKOLE, TO MIĘDZY INNYMI:
- Wykonanie miejsca postojowego przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych;
- Przebudowa schodów zewnętrznych;
- Montaż poręczy;
- Budowa pochylni dla osób niepełnosprawnych;
- Dodatkowe oświetlenie zewnętrzne przy ciągach komunikacyjnych;
- Wyremontowane sanitariaty na parterze wraz z przystosowaniem jednej z łazienek na potrzeby osób niepełnosprawnych;
- Wymienienie drzwi wewnętrznych;
- Wyposażenie sal lekcyjnych w pomoce oraz sprzęt służący wsparciu uczniów ze specjalnymi potrzebami;
- Wyposażenie sali świetlicowej w elementy zwiększające dostępność oraz pomoce dydaktyczne;
- Zakup urządzeń, sprzętu i pomocy dydaktycznych;
- Remont sali rewalidacyjnej oraz jej wyposażenie;
- Montaż systemu rolet wewnętrznych;
- Wydzielenie przestrzeni wyciszenia służącej bezpiecznemu opanowaniu ataku agresji oraz wyciszenia się;
- Zwiększenie wymiaru zatrudnienia specjalistów dla realizacji edukacyjnych potrzeb uczniów wynikających z zaleceń zawartych w orzeczeniach / opiniach i innych potrzeb uczniów zdiagnozowanych w szkole i zgłaszanych przez rodziców / prawnych opiekunów: psycholog, pedagog, nauczyciel wspomagający, współorganizujący proces kształcenia, logopeda, pomoc nauczyciela;
- Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i pomocy psychologiczno-pedagogicznych;
- Organizacja zajęć socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych;
- Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych: plastycznych, muzycznych i artystycznych;
- Szkolenia podnoszące świadomość oraz kompetencje nauczycieli i specjalistów szkolnych;
- Powołanie Lidera dostępności i Zespołu Poprawy Dostępności.
Dostępna Szkoła nie działa w próżni - wdrożone praktyki służą całej społeczności, która bezpośrednio i pośrednio korzysta z wypracowanych rozwiązań, wpływając tym samym na tworzenie bardziej przyjaznego i świadomego zwiększania dostępności społeczeństwa.
Model Dostępnej Szkoły
DYŻUR LIDERA DOSTĘPNOśCI
Katarzyna Bereżańska
Poniedziałek: od 13.00 do 15.00
FOTOGALERIA
Remont szkoły
Zajęcia muzyczne
Zajęcia artystyczne
Zajęcia plastyczne
© 2023 Zespół Szkół Samorządowych w Średniej Wsi 38 - 604 Hoczew
Wszelkie uwagi dotyczące zawartości stron proszę kierować do: WEBMASTERA